torsdag 12 mars 2009

Sommarstudier

Ja, det är verkligen hög tid att ta tag i det och se vad som finns att läsa under sommaren som kommer, sista anmäldningsdagen är på måndag vilket jag hade missat totalt. Tur att Michelle nämnde det, annars hade jag missat det helt.

Jag har nu efter första titten hittat några kurser som ser kul ut bla. en om mobbing, en annan är förberedelser inför matematiken som väntar i höst. Ska se om jag hittar på något mer spännande. Men jag ska ta och ringa studievägledaren och se om jag kan läsa in Engelska A under sommaren då jag inte har någon sådan, den engelskan jag läste på gymnasiet räknas som affärsengelska då jag gick den ekonomiksa linjen. Engelskan är avgörande för att få läsa vidare inom språkdelen på högskolan, därför känns det viktigt att kunna få läsa den, man vet aldrig vad som behövs inför framtiden så det gäller att vara lite förutseende.

Annars idag så är det skapligt lugnt, Liam har inte lika mycket feber så honom är det full fart på idag. Jag själv har fixat lite på tentan, kopplat lite teorier till läroplanen och kursplanen i svenska. Lagat mat har jag också gjort, men den äter vi imorgon för idag bjöd mormor de friska barnen på mat, de är där och har lite kalas för mormors hund Rico fyllde 1 år igår och det skulle de fira med presenter d.v.s. tuggben, levergodisar, en liten salami godis och lite annat gott.

Näpp, nu ska jag ta och uppmärksamma Liam lite, han är bara aningen uttråkad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar