måndag 9 mars 2009

En lagom småtrist dag

har det varit idag. I skolan var det föreläsning om styrdokument och det var inte den mest spännande jag varit på direkt, tvärtom, sååååååå långtråkig så det var svårt att koncentrera sig och lyssna. Vid lunchen så ringde jag Michelle och vi tog en snabblunch vid Bäckby och hann med att skvallra lite om ditten och datten. Trevligt.

Efter att jag lämnat av Michelle så fick jag för mig att jag skulle åka en annan väg tillbaka till skolan, för nu börjar jag ju känna att jag hittar i Västerås, och ja tjena eller hur....... ett tag hade jag ingen aning om var jag var utan åkte helt planlöst där det kändes ok, och döm om min förvåning när högskolan dyker upp mitt framför näsan på mig, tydligen hade jag kört helt rätt :)

Eftermiddagen skulle ägnas åt egna diskussioner, vilket vi gjorde i en timme sen beslutade vi att vi var klara och åkte hem.

Väl hemma så tog jag ut Heba och Neo på en promenad (snälla Lollo tog Himmla), skönt att det är ljust ute när man kommer hem nu så man kan se var man går och eftersom det är plusgrader ute behövde vi inte frysa heller. Livet kändes bara sådär allmänt härligt och underbart som det gör när man känner att våren närmar sig. Jag längtar så tills det blir varmt och härligt ute och vi kan lägga undan täckjackor, mössor och vantar.

Nu ska jag ta och värma en mugg kaffe och sätta mig och läsa en bok.

1 kommentar: