tisdag 24 mars 2009

Bilder och åter bilder

Ja jädrar vad bilder jag har ligger i datorn, inte bra, tänk om det skulle hända lilla datorn någonting. Så nu håller jag på som bäst med att rensa upp bland allt och då menar jag verkligen allt i datorn, bilder sparas ned på skiva, dokument och annat bra läggs på USB-minne för det är så lätt att plocka med om man behöver.

Nu återstår det bara och se om datorn bli lite gladare när utrensningen är klar.

Och våren då, som var på väg så fint, den bara försvann och i stället blev det svinkallt. Här i Julita blåser det otäckt mycket och här hemma extra mycket känns det som, men så heter ju vårat hus Blåsbacken och det är förmodligen inte helt utan anledning som det gör det.

Igentligen skulle jag sätta mig och läsa igenom en bok tills imorgon, men har inte någon större lust, ska även skriva ihop en sammanfattning på två kapitel som vi läst tidigare, men jag ska nog försöka ta tag i det hela så det blir klart. Misstänker att eftermiddagen ska tillbringas hos farmor en stund för hon fyller år idag. Hipp Hurra för lilla svärmor : )

Nu ska jag ta mig i kragen och sätta fart med det som måste göras.

1 kommentar:

  1. Ja det har blåst attans så kallt här uppe i Norberg åxå. Å nu när jag åkte från jobbet i kväll var det 11 grader kallt! Fy bubblan...

    SvaraRadera