söndag 22 mars 2009

Färdig

Japp, nu är hemtentan i specialpedagogiken klar, och i god tid också. Skönt. Och jag själv känner mig helt färdig och trött i huvudet och tänker ta det lugnt resten av dagen.

Tänkte tanken att gå ut och klipp klart på det jäkla äppelträdet men det började snöa så det har jag lagt ner, vi får se om jag ändrar mig. Har dock ingen brådska att klippa det eftersom jag misstänker att det står kvar nästa gång jag kommer ut och jag har några till att sätta sågen i när jag är klar med det här. Tro nu inte att jag inte tycker om trädgårdsskötsel för det gör jag, men jag gillar inte att ha 7 frukttränd att klippa, det är liksom inte mitt val utan de stod här på tomten när vi köpte huset. Jag gillar att ha ett litet lagom stort trädgårdsland, buskar och blommor som är vackra att titta på, jag fullkomligt bara älskar pionbuskar, rosor, häftiga udda tulpaner, liljor i div. färger osv, osv. Men att ha en massa fruktträd att klippa i, näe, 3 stycken vore lagom och det tänker jag se till att det blir så småning om. I år ska det kritiskt granskas hur frukten ser ut och vilka träd som över huvudtaget bär frukt.

Iallafall så har jag god hjälp av hundarna när jag är ute och grejar, vartefter jag klipper grenar så tar de dem och springer runt med på tomten så istället för att ha en snygg och trevlig grenhög har vi hela tomten full av pinnar och grenar, ÖVERALLT, ser ju snyggt ut...... men attans vad kul hundarna har.

Lite kaffe i magen nu och sen lite mys i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar