lördag 21 mars 2009

Något jag aldrig kommer att bli

Det är att bli anlitad för att beskära fruktträd eller andra trädgårdsväxter, men det är iof inte mitt mål heller.

Jag behandlar nämligen mina växter rätt brutalt när jag håller på och mitt motto är att det som inte dödar det härdar, vilket fungerar riktigt bra. Ännu så länge har inte ett frukträd eller buske dött av min s.k omsorg, däremot så växer de och frodas oförskämt bra.

Just nu beskär/slaktar jag ett äppelträd som förra året bara gav muggiga och fula äpplen, därför "staffas" nu äppelträdet genom extrem hård klippning/sågning och det ser ut att bli ett luftigt äppelträd av det hela i slutändan. Om jag tror att det blir några äpplen på det? ja, säkert ett iallafall : )

Annars idag så har vi haft främmande av Tania med familj, trevligt. Kul att se hur barnen som inte är vana vid hundar tinade upp och lilla M faktiskt lekte på sitt lilla vis med dem. Det var även skönt för oss vuxna alla barnen fann varandra trots åldersskillnader och var på övervåningen och lekte, då kunde vi nämligen sitta slappt i soffan och bara slöa.

Eftermiddagen ska jag ägna lite åt tentan, vem vet, kanske blir jag till och med klar.

2 kommentarer:

  1. ha ha ha!! Nu ska dom straffas...det som inte dödar det härdar..fy sjutton vilket bra motto för ens trädgård! får jag norpa det av dig?!

    SvaraRadera