lördag 16 maj 2009

Vilken dag

Tidigt på morgonen (rutn 4 snåret) kräktes Liam, snacka om tråkig start på helgen. Nåväl, hela dagen har han varit ok, han har lekt och varit pigg, så vi trodde att det var något helt annat än kräksjuka och han fick äta kvällsmat (för man vill ju inte vara en tråkig och elak förälder). Vilken miss det var, för givetvis kom allt i retur på sovrumsgolvet, nu ligger det stackars barnet och sover. Själv hoppas jag på en lugn natt.

Blåsigt har det varit här idag, plötsligt började det blåsa mer och hej hopp så flög studmattan IVÄG, över staketet in till grannen (vilken tur att det är svärmor och svärfar som bor där) och landade stående mot deras hus. Den lyckades missa 2 bilar på sin flygfärd och även missa 3 fönster vid landningen, enda skadan är att en panelbit på väggen sprack och studmattan blev lite sne. Phu, hade kunnat bli himla dyrt det där, nu har vi fixat till studsmattan samt förankrat den i marken så det ska mycket till om den ska lätta och ta sig en flygtur igen.

Ja, vad mer har gjorts, jo, jag har fixat med rabatterna och grävt, grävt, grävt, flyttat jord, flyttat ännu mera jord och sedan planterat och vattnat. Ska bli kul och se om växterna tänker acceptera sina nya positioner på tomten eller om de helt enkelt tänker dö. I morgon tänker jag flytta på mera växter, sedan är det nog dax för att fotografera allt.

Två av våra valpar har varit på utställning idag. Den ena är Setesh som var på en inoff i Örebro där han blev BIR och BIS valp-3. Den andra är Ebba som var i Piteå på en officiell och hon fick en 1:a. Jag är så stolt och glad över våra valpar som visar upp sig i ringarna och de gör det bra också. Stort grattis till både Setesh och Ebba och deras ägare.

Nä ni, nu ska jag ta och titta på Robinson.

4 kommentarer:

  1. Grattis, men inte kan jag tänka mig att Setesh blev bis valp-3?! ;) Men grattis i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    Nää Setesh måste väl ändå ha blivit BIS- 3 vuxen eller i allafall unghund :)

    Jättegrattis till Setesh, ägare & uppfödare från alla oss!

    (Ps: Vilket hemskt väder ni råkar ut för)

    SvaraRadera
  3. nämen fy flög studsmattan iväg!? Hua! tur att ingen stog i vägen!

    SvaraRadera
  4. Valpklass var det=) Titta gärna på Örebro kennelklubbs hemsida=)

    SvaraRadera