fredag 1 maj 2009

1:a Maj

Jahapp, valborg är avklarat, lugnt och fint som vanligt. Vi var över till farfar och farmor och grillade, sen vid nio var både Liam och jag trötta och gick då hem och la oss framför TV:n och tittade på film. Nu såg vi inte hela utan somnade båda två, även det är otroligt vanligt, det kan ta 3-4 kvällar innan jag sett en hel film klart.

Idag är det bara att fortsätta rensa rabatten, den som gud glömde, bara en massa ogräs och brännässlor finns där. Positivt tänkt så ska jag bli klar med det idag och sen börja plantera sånt som jag vill ska växa där, blir jätte bra och fint när det är klart.

Men först ska vi till hästen, vi är liksom hästvakt under helgen, trevligt, Kan ibland sakna att ha häst, allra helst nu när det är varmt, men saknaden brukar snabbt gå över när vi varit hästvakt några dagar. Fy sjutton vilken tid det tar och allt åkande fram och tillbaka till detta stall, urk.....till sist får man inte glömma hur dyrt det är. Nä, häst skaffar jag förmodligen inte igen.

Tjingeling, ha en varm och bra dag ni också.

2 kommentarer:

  1. Jag hade åxå häst en gång i tiden och visst saknar jag det i bland. Men jag håller med dig, mycket pengar och mycket tid. Tänk vad roligt att rida pålle och ha en faraohund springandes i hasorna=))

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket för hjälpen med Assar.

    Maria

    SvaraRadera