torsdag 7 maj 2009

Matlagning på riktigt avancerad nivå

Nej, inte riktigt, idag kör vi på den enkla linjen och nej det är inte den kära pizzabagaren som fixar mat utan jag själv, men som sagt väldigt enkelt blir det. Köttfärs med lite tacokrydda, chilisås och vatten i, till detta kommer det serveras vitabönor i tomatsås samt vitlöksbröd, mer än så har jag inte lust att göra idag ocgh det får familjen nöja sig med, själv tar jag nog och hugger in på en mumsig fuktsallad med keso istället.

Tidigare i dag har hundarna och jag varit ute och busat på tomten och övat lite på inkallning men just det momentet tycker de kan kvitta totalt, varför komma när man kan göra annat kul så som lukta på blommor, titta på fåglar och käka gräs likt kossor. Jag har även hunnit med och jaga runt lite med gräsklipparen tills det började regna, så framsidan är klippt och fina nu, bara resten kvar nu då.

Fick idag även lite kurs info för en av mina sommarkurser jag ska läsa, den heter "Mobbning i lärande miljöer" och sker på distans av Umeå Universitet, jag gillar deras distanskurser. Har en kurs till jag ska läsa i sommar "Litteratur och samtid" en kurs som kommer att hållas på Mälardalens Högskola i Västerås, ska bli spännande och se vad vi kommer att gå igenom där. Lite kul är att även Michelle ska läsa dessa kurser, då kan vi prata lite skola och kanske rentav samarbeta lite om tillfälle ges, yttligare en kamrat ska läsa Mobbning kursen, det är bra om vi behöver en massa böcker för då kan vi låna av varandra.

Nu ska jag återgå till matlagningen, den där avancerade ni vet..........

2 kommentarer:

  1. Äsch.Var inte så blygsam nu. Du är ju en hejare på matlagning=)

    SvaraRadera
  2. http://taniaericsson.blogspot.com/

    SvaraRadera