söndag 26 juli 2009

Faraohundklubbens stora special

Vilken lång och trevlig dag det blev igår. Glada människor och glada hundar överallt, bättre kan det knappast bli. Max var med och hade hand om kameran, ett jobb som han skötte alldeles utmärkt, bättre än vad Johan gör : )

Neo visade upp sig hyffsat bra, han lät domare titta i munnen på honom och känna igenom honom, han rörde sig bra och ställde fläckvis upp sig, men visst, han behöver träna massor. Han fick iallafall en etta och HP så jag är jätte nöjd med hans insats.

Heba var riktigt bra, hur bra fattade jag inte förrens jag fick se bilder och när jag tittar på dem blir jag så stolt över vår lilla tjej. Hon fick en 1:a och HP samt placerade sig som junior tik 2, hon var även med i tävlan om Bästa huvud och uttryck men hon och alla andra tävlande fick se sig slagna av vackra Ch Farao Anubis Ramses.

Setesh och Carina var också på plats och visade snyggt upp sig. Setesh fick även han en 1:a med HP och placerade sig sedan som 4:e bästa junior hane.

Trevligt och absolut jätte roligt var att vi dagen till ära även fick träffa "vår" Anouk igen, ett kärt återseende var det. Max blev överlycklig precis som oss.
Jo, mer då. Max ställde i barn med hund och vann en burk med kritor som man kan rita med på vägen. Kanon tyckte han.
Tack alla för en underbar dag.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar