onsdag 1 juli 2009

Ännu en dag

Med solsken och trevligt sällskap har passerat. Idag har familjen Eriksson varit här hela dagen och varit sociala med oss. Tania och jag satt med varsin dator ute i skuggan under parasollet och gjorde lite skolarbete, går så mycket lättare när man kan diskutera det man skriver med någon som håller på med samma sak. Hur som helst så blev jag klar med sista uppgiften i mobbningskursen, 1½ vecka tidigare än planerat. Det är bra.

Barnen har lekt, makarna har suttit i skuggan och slappat, kaffe och saft har druckits i mängder och mat åt vi på pizzerian. Ett syfte med att de kom och hälsade på var även att deras son skulle få umgås lite med hundarna, han tycker att hundar är rätt läskiga varelser, men med våra går det riktigt bra om han får träffa dem en och en. Och sen fick sonen även köra åkgräsklippare, skulle tro att han vill hit och hälsa på igen.

Nåväl, trevligt har vi haft det, tack för det familjen Eriksson.

1 kommentar:

  1. ÅÅÅ tack för dina ord i min blogg!!
    jag tänker faktsikt lite på plugga...även om jag inte vet vad jag vill bli så kan de ju ge mej nåt liksom...men helst vill jag både plugga o vara hemma..hmm...
    hur mkt o vad pluggar du..är de distans eller hur gör du?
    idag fick killarna faktiskt vara inne o spela till o med en stund när de lekte för de var såå varmt..
    va duktig han var max o cykla på en så stor cykel..han är så söt:-)
    hoppas han inte blev chockad..jag gick runt i en bikini o såg allmännt slafsig ut..skratt...hade ju allafall inte pyamas.
    nu ska jag sova så vi orkar upp i morgon..ska till svärföräldrar.
    ha de sååå bra.
    kramis

    SvaraRadera