måndag 20 april 2009

Måndag igen då.

Och ny vecka, jösses vad tiden går.

Helgen har vi spenderat inomhus, som bekant köpte vi ju huset för drygt ett år sedan och håller på att renovera lite vartefter det finns tid och pengar. Nu i helgen fanns det tid iallafall för att göra ett ryck igen med renovering och byta av sovrum för oss och Lovisa.

Sagt och gjort Lovisa fick packa ner sina saker i kartonger och påsar och ställa i hallen och på toaletten (som håller på att renoveras den oxå) på nedervåningen, samtidigt som jag plockar ihop allt som Johan och jag har i sovrummet och ställer i vardagsrummet. Behöver jag säga att det var möbler och pryttlar överallt, datorn har inte gått att komma fram till överhuvudtaget.

Lovisas rum fick gipsskivor på väggarna, och igår klockan två började Johan lägga golvet. Efter två timmar och en massa svordomar och fula ord senare fick jag rycka in och ge honom en hjälpande hand så det blev klart, och tänk vad mycket lättare och fortare det gick när man var två. Klockan sex hade vi lagt golvet klart och kunde äta mat.

Sen var det bara att i vild panik försöka få alla saker till rätt rum. Johan och jag upp med våra grejor till Lovisas gamla rum och Lovisa in med sitt på vårat gamla. Jag gjorde inte så mycket eftersom det var telefonmöte klockan 7, men jag hjälpte till att bära de tyngsta möblerna, sen fick Johan bygga ihop sängen och samtidigt se till att grabbarna kom in i duschen.

Allt kom inte in på rätt ställe igår men det finns ju tid ikväll och fixa till det. Vi har iallafall bytt rum och yttligare ett rum i vårat lilla röda hus är nu nästan färdig renoverat. Ja, alla som byggt om/renoverat vet hur det är.......man blir helt enkelt aldrig klar.

Idag är det läsning som gäller samt att skriva lite skolarbete på datorn. Ett biblioteks besök skulle också behövas men jag har inte riktigt koll på öppettiderna. Men det löser sig.

Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar