söndag 26 april 2009

Helt slut och trött.

Helgen har varit lite aktiv må jag säga.

I går var det tatueringsmässa i Norrköping, och nej, jag tatuerade mig inte men Johan köpte sex par strumpor och det är ju bra. Tog det numera obligatoriska pub besöket också och drack en otroligt god öl, Bernad tror jag minsann att den hette, jag som inte gillar öl tyckte att den smakade mkt gott.

Idag packades väskskor och hundarna in i bilen för utställning i Västerås, en som vanligt mycket trevlig sådan också. Gott om plats var det, både att sitta och att värma upp hundarna. Carina dök upp med Setesh och som alltid är det super kul att träffas och helt underbart att träffa "lilla" Setesh. Jag undrar om våra valpar någonsin kommer att bli stora i mina ögon......... Nåväl Setesh är en helfestlig kille med en otroligt go och härlig personlighet, helt underbart att få vara med på håll och se honom utvecklas.

Kritiken idag blev så här:
Neo: Maskulint bra fromat. Aningen mkt kinder annars bra huvud och uttryck. Bra hals och överlinje. Kunde ha generösare vinklar runt om. Bra benstomme. Rör sig ännu lite slarvigt fram. Kundeha mer räckvidd i steget. Bra päls. Mkt bra typ och helhetsuttryck.
Resultat: en etta utan HP och placerade sig efter Setsesh som idag även fick ett HP och ännu finare kritik än Neo.

Heba:Femenin mkt lovande av god kvalitet. Välformat huvud, bra uttryck och öron. Tillräcklig hals. Bra överlinje. Balanserande vinklar, bra benstomme. Rör sig barnsligt men trevligt. Visar på potential. Utmärkt typ och helhetsintryck.
Resultat: en etta med HP.

Behöver jag säga att jag är stolt?

Nu ska jag ila ner i köket och lägga kött i marinad och sen blir det grilla av.

4 kommentarer:

  1. Grattis vad roligt att det gick så bra för er alla.
    Snart ses vi ska bli jättekul!
    Kram
    Annakarin

    SvaraRadera
  2. Jag var verkligen jättnöjd med våran ring. Bra med plats och inte i värsta smeten. Känns som det var ett bra avslut på inomhussäsongen. Ska bli skönt att få vara ute igen.

    Jättefin kritik på båda hundarna :)

    SvaraRadera
  3. Tack för i daaag tack för en underbar dag i daaaag!!!

    SvaraRadera
  4. Det gick med andra ord bra för allihopa i helgen :)

    SvaraRadera