fredag 24 april 2009

Äntligen fredag

Och då är det snart söndag och det ska bli kul, för då är det ju utställning i Västerås och det ser vi fram emot.

Har börjat plocka lite i saker som ska med och går igenom vad vi har hemma, om det är något som saknas t.ex. extra gott godis och tuggben, köttbullar, utställningskoppel och annat som behövs.

Vi ska in till stan och handla lite här på eftermiddagen och då är det alltid bra att ha koll om det är något speciellt som fattas. Utställningskoppel brukar inte saknas men nu ligger det till så att ett råkade gå av här i veckan när Neo och jag var uta och tränade lite, han ville gå åt ett annat håll och lukta och det tänkte inte jag, så den tunna fina kjedjan råkade gå av på mitten. Hoppsan då.....men det är sånt som kan hända. Nu är jag då på jakt efter en snygg guldfärgad kjedja till Neo, den vi har är för liten och passar bra till Heba, tror jag kan hitta en ny snygg i helgen på utställningen.

Johan är just nu här med timmerbilen och lägger av lite hemved som han har hämtat, och sen ska han hämta lite till nere vid Hemgården så vi får hem all ved till ett ställe. Och vipps så har vi lite mera jobb som väntar, kapa och klyva ved. Hipp hurra vad kul........ eller kanske inte, men vi får det iallafall varmt inne i vinter och det är bra.

Nåväl, solen skiner och det är varmt så nu tänker jag passa på att gå ut i det vackra vädret och njuta lite innan det är dax för avfärd till den "stora" staden Katrineholm.

1 kommentar:

  1. Ja vi sitter här och har det så skönt i solen! Vi ses på Söndag=)))

    SvaraRadera