onsdag 5 augusti 2009

Hoppsan då!

Utan förvarning brakade det till utanför uppe på vägen, trodde det var barnen som klantat till det rejält. Helt fel som tur var, det var "bara" ett träd som bara sådär helt utan vidare beslutade sig för att ramla tvärs över vägen. Vilken tur att vi har motorsåg och att Johan är hemma och kan såga bort eländet så att vägen blir framkomlig igen.

Idag har det varit skoldag för kursen Litteratur och samtid, intressant och mycket kul måste jag säga. Det mest roliga är att vi verkligen diskuterar och får ha egna åsikter om precis allt, inget är fel. Jag lyckades idag såga alla litteraturkritiker och debattörer, misstänker att läraren är en sådan även han, men om det nu är fallet är han van att både ta skit och ge skit, så det gör inget. Han lyckades även pricka in min attityd till dikter, bitter om jag inte missminner mig, gör inget för det är helt rätt och riktigt. Vi har alltså haft en givande dag med givande och intressanta diskussioner och åsikter.

2 kommentarer:

  1. Det händer lite där på Blåsbacken! Flygande studsmattor och ramlande träd=)

    SvaraRadera
  2. hej hej...
    gillar du inte dikter?
    jag gillar att skriva dikter..ler..men bra är dom väl inte men skönt för kroppen få ur sig lite.
    va så gulligt för ikväll när vi kom hem hörde vi max på telefonsvararen-jag lägger inte på förrän Elias svarar.
    hi,hi så söt han är.
    stackarn.har inte blivit mkt leka me våra killar..vi är så upptagna hela tiden o när vi väl är hemma är han bara så slö vår grabb.skratt.
    ha de sååå bra nu.
    kramis

    SvaraRadera