lördag 17 mars 2012

40-års kalas

har jag idag varit på, en arbetskamrat fyller hela 40 år imorgon vilket hon firade idag. En fantastiskt trevlig och rar person som jag gillar, vi har kul och kan prata om både det ena och det andra. Jag och arbetskamraterna samlades innan och gjorde sällskap den sista biten till fots, väl framme vid dörren bjöd vi på "skön"sång vilket sedan belönades med fika, eller var det för att få tyst på oss måntro. Gott fika var det i alla fall. Efter fikat var det dax för snokar rundan, eller gå husesyn som det lite finare heter, snacka om att de hade tagit tillvara på varje bit av husets yta och de hade gjort det bra också, lite avis blir man, tänk om man hade de möjligheterna i sitt eget hus. Efter ett par timmar tackade jag för mig och åkte hemåt till familjen.

Hemma väntade Max på att jag skulle komma hem så han fick ta några löparsteg på promenad/löparbandet, måste säga att jag tycket det är riktigt kul att stå på sidan om och fippla med hastigheten medan han får springa på.

Himmla har nu fått ta över Maggis plats i köket tillsammans med Heba då jag starkt misstänker att Himmla nu är påväg in i löp och Maggi har nu slutat löpa helt. Heba har passerat höglöp och är nu påväg ur men får göra Himmla sällskap i köket under hennes löp. Skönt att alla har fixat det här innan sommaren så vi kan ha en lugn och skön sommar. Trevligt är ju också att Neo inte reagerar så starkt på tikarna när de löper, han piper lite men så mycket mer är det inte.

Annat kul då, kommer få hem smakprov från Lipton tea då jag anmält att jag var intresserad av det, får se om det kommer något eller om det är bluff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar