söndag 8 november 2009

In.off. utställning i Köping

Idag styrde vi då bilen mot Köping och inofficiell utställning för Neo. Neo har den sista tiden börjat strula och visa att han tycket utställning är läskigt och att även domarna är konstiga figurer som han inte vill ska ta i honom. Idag tog vi därför det hela som en träning, koppla av och träffa Jimmy, Carina och Setesh. Trevligt som vanligt.

När jag kom in i ringen förklarade jag läget för domaren, en härlig dam som log och sa: jaha, det löser vi. Hon tog god tid på sig och matade på med massor av godis så Neo bara älskade henne. Han var glad, sammarbetsvillig och lät sig kännas igenom grundligt. Behöver jag säga att jag är nöjd, när vi sen fick kritiklappen blev jag ännu nöjdare.

"I typ en mkt härlig hane som behöver tid att samla ihop sig. Mask välformat huvud. Mkt bra hals. Bra volym i bröstkorg som kunde vara lägre. Mkt bra front."

Jag är så nöjd med vår lilla plutt och väldigt tacksam mot domaren som tog sig god tid, var lugn, lätt och mjuk på handen, det var nog vad både Neo och jag behövde.

Setesh fick toppen fin kritik och gick och blev BIR med HP för att sedan gå vidare till gruppfinal där han placerade sig som BIG 2, men det var attans nära till att bli en BIG 1 placering. Stort grattis till Carina och Setesh.

2 kommentarer:

  1. Grattis till det goda mötet i dag för Neo med den härliga dommaren och tack för en härlig dag att träffas!!!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till er båda vad roligt! Hurra!
    Och jaa jobba på med Neo, han är ju så fin. Inoff är ju den allra bästa träningen.

    Kramar Annakarin

    SvaraRadera