måndag 16 november 2009

Attans vad tiden springer iväg

Full rulle hela tiden. Skola på förmiddagarna ibland även på eftermiddagen, tisdagar har jag VFU (Verksamhets förlagd utbildning), fredag ledig, eller ledig och ledig, det är en massa att läsa in och uppgifter som ska göras, samt lite lektionsplanering inför mina besök på min partnerskola. Men kul är det och tur är väl det.

Hundarna mår bra, trots att vi har precis som några andra åkt på kennelhosta, dock är det på bättringsvägen nu och det är skönt det. Man blir bara så orolig när de hostar.

Vad händer annars då hemma hos oss. Jo, imorgon är det tisdag och då är det ishockey träning för Max, Liam följer med och ska få sin dos av vaccinet mot svininfluensa, torsdag är det åter hockey träning för Max, fredag samtal för Patric i skolan, tänkt är att vi också ska åka till badhuset och simträna också. Lördag ska jag ÄNTLIGEN klippa mig (ser ut som kvast Hilda i håret). Söndag är det hockey skola för Liam. Det fina med ishockey träningarna är att de är inne i stan, perfekt läge att miljö träna hundarna då de annars bara är vana att knata runt på grusvägarna där det är minimalt med bilar och människor. Mycket uppskattat av hundarna och även av mig då jag har lite stadsabstinens emellanåt. Det som är mindre kul med ishockey är att det är förbaskat dyrt, men det löser sig när vi har två hockey proffs i familjen om ett antal år : )

1 kommentar:

  1. ..ja, och Isac går på Tennis och Hampus älskar fotboll och vill åxå börja med hockey så visst känner man att framtiden är tryggad;))

    Så klart ni alltid är kärvänligt hjärtligt välkomna och Maggie måste ju få se lite vyer här uppe bland alla gruvhål=)
    Ja, lite svårt att se helheten under "provbild" kanske men jag är så stolt att han satt still utan koppel åxå ha ha!!

    Bamse kramar!!!!!!!

    SvaraRadera